onsdag 28 mars 2012

Kalas och sjukdom

I helgen som var bjöd vi på lördagen över C's pappa, S, samt mina föräldrar på lite tårta och annat hembakat (som C ska ha all cred för). Mor och far hade lilla A med sig eftersom de hade henne fre-sön den helgen.
Det var väldigt trevligt och jag fick mycket uppskattade presenter av dom. En smörgåsgrill av S med löstagbara grillplattor så att den är lätt att rengöra. Den används och kommer användas flitigt!

Av mina föräldrar fick jag ett presentkort till IKEA och det kommer komma till stor nytta! De hade även köpt en liten plast-tiger till mig från BR till mig. Jag har tjatat en tid nu om att jag vill ha katt och skojat med diverse bilder på fb att jag vill ha en tiger och nu har jag ju en tiger haha.

På kvällen dök min käre bror, N, upp för en filmkväll och mitt från ingenstans medan vi packade upp lite kvällsmys från ICA så säger han grattis i förskott och räcker fram Metal Gear Solid HD Collection. Det var jag minsann inte beredd på så det blev en minst sagt glad överraskning. Spelade första Metal Gear Solid till PlayStation för en väldans massa år sedan och N hade tom världsrekordet i att klara spelet på kortast tid på svåraste inställningarna..

Sen på söndag städade jag och C i källarförrådet och rensade en del i lägenheten, något som behövts göra ett tag nu.. Det var ju även våffeldagen och tack vare mina föräldrar som hade ett våffeljärn till övers så bjöd vi över N för att äta våfflor med oss. Det var en lyckad helg!

Dock så vaknade jag med influensaliknande symtom i måndags så det blev inget jobb för mig och jag har nu varit hemma sedan dess.. Är det inte bättre efter 3 dagar så ska jag ringa vårdcentralen så i morgon ska jag gå dit och förhoppningsvis ser de vad jag har och ger mig ett piller mot det för det verkar inte ge mig sig av sig själv..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar