tisdag 29 november 2011

Black Friday

Det är inte kul att hantera returer från Apple när kunderna inte är hemma vid leverans efter Black Friday kan jag säga.. För er som inte vet vad denna fredag innebär så är det kortfattat en fredag då kedjorna i USA har rea på så gott som hela sitt sortiment. Apple sänker det mesta ganska friskt och priserna sänks även på svenska Apple Store vilket innebär att folk köper som gamar - det blir ju inte bättre av att det var den 25:e i fredags..

I USA attackerade t.o.m. folk varandra med tårgas och andra galenskaper för att kunna roffa åt sig av de prisnedsatta varorna - fatta vilken makt Apple egentligen har inom sektionen.. Helt galet!

Detta innebär för mig, som i dag tog emot chaufförerna med returer, att jag får en galen mängd returgods från Apple som folk beställt men sedan inte tänker på att vi levererar under kontorstider och folk vill ha det hemkört men befinner sig på jobbet och då tar chauffören med sig godset tillbaka till depån och idag var det runt 300 returer från Apple plus de vanliga returerna.. Så vi snackar nästan 5 gånger den vanliga mängden - jag hade mycket att göra kan man säga..

Inte nog med det - nej då. Säkerhetsburen där returgodset förvaras i är pinsamt liten och inte ens hälften av godset får plats på hyllorna så jag fick lämna 4/5 av godset i sina postburar så morgonpersonalen kommer ha ett helvete att sortera och leta efter det gods som skall ut i morgon igen - lider med grabbarna, det är sjukt!

Min huvudvärk och feber gjorde denna dag till en sunkig sådan.. Tur att de flesta av chaufförerna är trevliga och skämtsamma prickar som bjuder på korta men trevliga pratstunder så man får le och skratta lite under arbetsdagen! Det muntrar i alla fall upp en lite! :)

Nu är jag på väg hem där min underbara C väntar på mig. Jag ska ta mig något att äta och sedan bara mysa i soffan med min älskling och en kopp te.

En bättre början och avslut på en dag finns inte än när C är vid min sida! Jag älskar henne något helt otroligt mycket! Tack för att jag får vara din! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar