onsdag 30 november 2011

Den rätte!

I dag är det två månader sedan jag och C blev tillsammans. Det känns som att vi träffades i går för jag är lika härligt nykär fortfarande. Samtidigt känns det som att det lika väl kunnat vara 1-årsdagen i dag för trots att vi träffades knappt 2 veckor innan vi blev tillsammans så känns det som att jag känt henne hela livet.

Hela sin uppväxt får man höra, först av sin mamma, sedan av vänner och bekanta då och då under livets lopp, att man vet när den rätte dyker upp i ens liv, man bara vet det helt enkelt. Ok, tänker man och lever vidare men varje flickvän älskar man ju och så vidare.. Men på något sätt så är det samma känsla för varenda en.. Man börjar undra om det hela ens existerar eller om det bara är något folk säger för att de har hittat någon de fungerar och kan bo med..

Men tro mig, man märker när man träffar den rätte, det känns i hela kroppen, på ett helt unikt och oerhört speciellt sätt. Känslan är fullkomligt obeskrivlig och helt ofattbart underbar!

C kom in i mitt liv i precis rätt tillfälle, allt bara föll på plats och kändes så rätt, så äkta! Jag kände redan då att det här är vad mamma pratade om när jag var liten - den man är menad att vara med. Kanske har vi alla någon som är ämnad för just var och en. En specifik individ som man är menad att vara med livet ut, man måste bara lyckas hitta denne person. Jag har hittat min och tänker hålla fast vid henne!

Du är mitt liv, C, och jag kommer aldrig släppa taget om dig! Jag vet att du är den rätte för mig och jag kommer stå vid din sida i vått och torrt! Oavsett vad som händer i livet kommer jag alltid finnas här för dig!

Jag vill vara där när du skrattar.
Jag vill vara där när du gråter.
Jag håller om dig om du fryser.
Jag bär dig om du är trött.
Jag finns här för dig och för oss och hoppas jag får behålla dig så länge jag lever!


Det är skillnad på att vara vid liv och att verkligen leva. Du får mig att leva och må bra!
Jag älskar dig, C!

1 kommentar: