måndag 28 november 2011

Lite fest, mycket mys & en nypa baciller

Helgen som var blev en lyckad sådan. Låg länge i sängen och bara njöt av att det var lördag med C innan vi till slut gick upp och gjorde frukost (eller lunch kanske är mer passande eftersom klockan hunnit passera 12).

Det blev en mysig pannkaksbrunch. C åkte sedan hem för att spendera lite tid med sin far och jag gjorde mig klar inför julfesten med jobbet.. Julfesten varade från 19-02 men jag och en kollega drog vidare till Matrix vid 23:30. Två andra bekanta satt redan där och väntade på oss så vi satt fyra grabbar och lirade Bf3 till strax efter 3 på morgonen (jag gick vid 03:20 men hur länge de andra satt kvar vette katten)..

När jag väl kom hem vid 04:40 så var jag minsann inte trött utan satte mig framför Xboxen och spelade till klockan var 8, då gick jag och la mig eftersom C skulle komma vid 11:30 och mamma skulle hämta oss för att handla vid 12-snåret.. Så jag tänkte att jag i alla fall ska fixa drygt 3 timmar sömn till mig själv.

Men det var bara lite småsvårt att komma ur sängen, sen var jag Game! Månadshandla på Coop, sedan åkte vi hem till min käre mor och far och adventsfikade samt åt middag (sjuukt god lax i dillsås med potatis som mamma brukar göra, älskar den!).

Väl hemma igen så blev det mys i soffan framför en film.

Dock verkar veckan som varit äntligen fått ut sin rätt och jag vaknade idag, måndag, med redigt ont i halsen, snorig och har under kvällen haft huvudvärk och känt mig småfebrig till och från.. Typiskt att bli sjuk med runt en vecka kvar på "Första sjukdags-intyget"..

Men jag ger mig inte, ligger jag inte utslagen i sängen med 40 graders feber och spyr så jobbar jag!

Min älskade C har lovat att ta hand om mig om jag blir sjuk. Hon är Guld värd!

Vi har även fått upp en ljusstake (eller vad sjutton dessa nu kallas) i köksfönstret så nu är det lite julmysigt hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar